perjantai 21. lokakuuta 2011

Tuli virkattua

Tämä isohko projekti jämälangoista on ollut työn alla noin puolitoista vuotta ja sain tämän lopultakin valmiiksi eilen. Isoäidin neliöitä tuli väännettyä kaikista noin seiskaveikan paksuisista langoista. Koukku oli nro 3,5.






Peitto lähtee mökille ja on kolmas peitto, jonka olen sinne virkannut :) Ja ei tule varmaankaan olemaan viimeinen: hyllyssä odottaisi langat kahteen seuraavaankin peitteeseen! Se, että milloin uskallan niihin lankoihin kajota, on tulevaisuuden probleemia ;)

Jos nyt jotain vähän pienimuotoisempaa koettaisi saada valmiiksi...




3 kommenttia:

  1. Aivan älyttömän ihana peitto!!! 10 pistettä ja papukaijamerkki, että sait peiton valmiiksi. Mulla on kans isoäidinneliöpeitto ollut työn alla kohta vuoden. Eipä ole juuri edennyt. Niitä pirun paloja on vaan ärsyttävä virkata, kun on niin yksitoikkosta puuhaa. Voi olla, että teenkin niistä paloista tyynyn, kun niitä on sen verran vähän...

    VastaaPoista
  2. Ihana! Kyllä mä nostan tätä virtuaalista hattua kaikille teille, jotka jaksatte virkata peittoja. Mulla kun palaa hihat noiden langanpäiden päättelyssä. Vaikka välikerrokset voi päätellä silmukoiden väliin niin aina jää se viimeisen kerroksen lanka... Ei mun juttu tosiaan... Tosin mä olen samaa sanonut aika monesta muustakin jutusta ja päätynyt niitä tekemään, joten varmaan tän vuodatuksen jälkeen päädyn virkkaamaan peittoa... Aika paha kehäpäätelmä =) Mutta jokatapauksessa aivan ihana peitto!

    VastaaPoista
  3. Kiitos kumpaisellekkin :) Olihan tässä taas kova työ ja tein itsekkin tätä jotain puolitoista vuotta :/ Pitkiä taukoja välissä ja sitten taas jatkoin jonkun neliön.

    Itse jätän langanpäät pitkiksi ja vasta lopussa ahkeroin parsinneulalla langanpäät neliöiden "sisään". Oma hommansa siinäkin, mutta pakkohan se vain oli tehdä. Päättely on kyllä tympeimpiä osuuksia käsitöissä :(

    Pirjo, aloittelehan vain sinäkin peiton virkkaaminen, yksi osio kerrallaan ja ajatuksella, että valmistuu sitten kun valmistuu..mihimpä tässä kiire??

    Jos totta puhutaan, tekisi mieleni aloitella jo uutta peittoa pikku hiljaa...mutta pidän pientä taukoa nyt: työn alla on huovutettavat lapaset miehelle ja itselle sukat. Katsotaan sitten myöhemmin!

    VastaaPoista