sunnuntai 2. tammikuuta 2011

Pieni eväsretki saareen


Kävimme tänään koirien ja mieheni kanssa pienellä retkellä merenjäällä. Harmaa päivä, mutta mieliala kohenee kummasti, kun vain viitsii lähteä tarpomaan ulos.


Menomatka autolla meren rannalle meinasi olla vain hiukkasen stressaava, kun nuorempi lappiksemme, Aino, vinkui ja vonkui oikein olan takaa. Tiesi, että nyt ollaan menossa johonkin mukavaan paikkaan ja siksi piti sellaista meteliä, että oksat pois!


Jäälle päästyämme päästettiin koirat irralleen ja saivat näin juosta itsensä väsyksiin.







Hämärä vain tulee näinä päivinä hyvin aikaisin. Varsinkin kun on pilvinen päivä alla. Täytyy vain psyykata itseään, että kyllä se tästä joka päivä valostuu.

..mutta jos halvalla saa...

...lankoja, pakko kai niitä on silloin ostaa? Tein pienen löydön Kaakkurin citimarketista välipäivinä, eli siellä oli poistomyynnissä joitakin lankoja. Mukaan kaappasin 4 kerää novitan Jamboa ja 4 kerää huopasta. Ei ollut hajuakaan siinä vaiheessa, mitä niistä tekisin...


...mutta jo nyt olen kaksi kerää käyttänyt harmaata Jamboa eli tein miehelleni kaulurin ja pipon. Ne pitäisi vain jossain vaiheessa kuvata ja laittaa tänne. Violetistä Jambosta teen itselleni ja miehen siskolle vielä pipot. On joutusaa neulottavaa, kun puikkoina toimivat 10. 


Huopasesta en vielä tiedä mitä tekisin...olisiko kellään ehdotuksia? Neljä kerää vihreää sellaista olisi nyt varastossa odottamassa inspiraatiota.

Mutta siis, jos halvalla saa, pakko kai se on silloin ostaa?

tiistai 28. joulukuuta 2010

Välipäivät

Joulu meni niin vauhdikkaasti ohi, että tuskin ehti huomata. Uutta vuotta odotellessa voi vaikka ulkoilla Lintulammen jäätiköllä koirien kanssa.


Aino töröttää parta kuurassa.


Pallon kanssa leikkiminen kuuluu jokapäivisiin rutiineihin.


Mikäs meillä on ulkoillessa, kun on tälläinen erämaa lähellä kotia, noin 400 metrin päässä kotiovesta.

Joulun aikaan sain luettua (Sofi Oksasen Puhdistus), mutta neulottua en yhtään! Jospa se olisi aika jälleen kudin kaivaa esille ja aloittaa nitkuttaminen.

Ei muuta kuin uutta vuotta kohti ja kohta sitä ollaan jo kevään puolella!

keskiviikko 22. joulukuuta 2010

Aatonaatonaattoa

Vuoden pimein päivä. Tästä se lähtee sitten jälleen valostumaan :) Aamupäivä mennyt lähinnä siivotessa, ei mitenkään raivokkaasti..vaan sillä tavoin pieni homma (ja huone) kerrallaan. Jottei iske jouluressi :/


Kuusi tuotiin sisään jo sunnuntaina ja koristelin sen myös saman tein.



Lahjat myös tyrkättiin kuusen alle odottelemaan jouluaattoa...


Osa korteista päätyi takan reunukselle.




"Joulukukkina" meitä löytyy tänä vuonna vain mähkiä. Pidän itse myös hyasinteista, mutta miehelle niiden tuoksu on liian voimakas, joten en viitsinyt toista kiusata niitä hankkimalla. Perinteiset kielot olisivat myös ihania, mutta niitä on vaikeampi saada. Pitäisi varmaan kukkakaupasta tilata etukäteen tai sitten itse kasvattaa.


Keittiön ikkunasta, noin kello 11.00 kuvattuna tänään. Ei kai se auta..pitänee jälleen tekaista joku pieni homma, jotta homma etenisi!


sunnuntai 19. joulukuuta 2010

Peruspertit

..eli sain tehtyä yhden pehmeän paketin vielä jouluksi. Peruslapaset novitan ohjeella. Poikkeuksena ohjeesta käytin nelosen puikkoja ja lanka jälleen näitä Kiinasta tilattuja.


Eli eipä näistä pitkää juttua saa aikaiseksi. Peruspertit mitkä peruspertit.



torstai 16. joulukuuta 2010

...mutta minäpä täytin ne näin!

....eli kun suolaista täytettä halusin torttutaikinan väliin, tein seuraavanlaisen mixauksen:

- purkki tonnikalaa oliiviöljyssä (ainakin Lidlistä löytyy)
- fetajuustokuutiota puolitoista desiä
- vihreää pestoa kaksi ruokalusikallista



Murskasin ensin fetajuuston haarukalla, lisäsin tonnikalan ja lopuksi peston. 



Täytemäärästä riitti juuri paketilliseen torttutaikinaa täytteeksi.


Ihanan suolaista ja ahneuksissani poltin (tietysti) kitalakeni...kannattaisi antaa jäähtyä hieman (maistuvatkin paremmilta vähän jäähtyneinä). Ahneiden lopun kaikki tietävätkin :/