Tämä Maailman synty oli aivan ihana neuloa! Lankana Istex Lettlopi. Malli on Jenna K. suunnittelema. Ohje löytyy ilmaiseksi Ravelrystä.
Muutkin Jenna K:n suunnittelemat neuleet ovat aiheuttaneet minussa ihastusta, joten tehtävälista pitenee..
Tämä Maailman synty oli aivan ihana neuloa! Lankana Istex Lettlopi. Malli on Jenna K. suunnittelema. Ohje löytyy ilmaiseksi Ravelrystä.
Muutkin Jenna K:n suunnittelemat neuleet ovat aiheuttaneet minussa ihastusta, joten tehtävälista pitenee..
Ja sitten seuraava issikka, eli Juutua. Lankana Alafosslopi sekä Lettlopi kaksinkertaisena. Huomasin, etten pitänyt kaksinkertaisen Lettlopin neulomisesta kuvioiden kohdalla: aivan liian paljon lankoja ja kuvio meinasi helposti ruveta kiristämään. Mutta muutenhan näitä on ihana neuloa ja valmista tulee nopeasti. Lisää tulossa, ei tämä tähän jäänyt.
Näitä islantilaisia neuleita tulee melkein joka käsityöblogissa vastaan, joten pistetäänpä jatkoksi. Puun vuosi ja lankana Alafosslopi. Ohje löytyy kirjasta Islantilaisia neuleita.
Nopea oli neuloa ja ymmärrän kyllä, miksi näihin jää koukkuun! Lankojen saanti on se suurin ongelma, kuten tunnettua on. Mutta kun niukkuutta tarjolla, tulee mielenkiintoisia väriyhdistelmiä, kuin tämä. En ikinä olisi runsaasta tarjonnasta näitä valinnut...mutta nyt kun valmis, pidän tosi paljon! Ja käytössäni jo ollut jonkun päivän ja on mukavan lämmin. Pohjois-Pohjanmaalla kun pakkasia on pidellyt edelleen. Tänä aamuna -22. Joten tarpeeseen tulee!
Syksyllä tein itselleni jämälangoista (ja langoista, jotka eivät ole jostain syystä puhutelleet) neuleen ja nyt sain samalla idealla miehelle tehtyä neuleen. Ja kyllä tähän upposikin lankoja! Parhaimmillaan viittä lankaa juoksutin neuleessa. Hyvä tapa vähentää epämääräisiä nyttösiä. Mutta nyt olen sitten innostunut (kaikkien muiden tavoin) islantilaisista neuleista ja tilannut sieltä täältä lankoja lisää. Eli tuntuu olevan vakio tuo lankojen määrä...
Toiset sukat taas ovat varsinaiset räsymattosukat, joihin olen käyttänyt kolmea eri Järbo Mellanraggi -lankaa. Olen aikaisemminkin tehnyt tästä langasta pitkät sukat itselleni ja ovat jatkuvasti kovalla käytöllä. Paksut ja lanka kestää hyvin sukkakulutusta. Ohjetta minulla ei näihin ole, vaan otin mallia entisistä sukista, joissa silmukkamäärä on just sopiva omaan jalkaan.
Piirakkasukat. Lopultakin! On nimittäin olleet ToDo-listalla vuosia. Ja teinkin sitten kerralla pitkät sellaiset. Lanka on ostettu vuosia sitten Helsingistä joltain lankamessuilta, muttei mitään tietoa minkä merkkistä. Noin 7-veljeksen paksuista. Ohje Marttojen sivuilta, jota sitten sovelsin hiukan itse.