maanantai 10. tammikuuta 2011

Just eikä melekein!


Huovuttamista en ole paljoa kokeillut (mitä nyt vahingossa olen mm. miehen villapaidan pessyt nukelle sopivaksi) ja kun nyt näihin halvalla saatuihin lankoihin sotkeentui myös Novitan Huopasta, kokeilin tehdä itselle lämpimät huovutetut kinttaat.


Ohje jälleen Novitan sivuilta.




Ja täytyy sanoa, että näistä tuli juuri sopivan kokoiset kinttaat! Kosteana sain hyvin venytettyä muotoonsa.


Tästä innostuneena olen nyt tekemässä myös miehelle huovutettuja tossuja (vai mikähän nimi se olisi oikea...?) Katsotaan, mitä niistä tulee..

3 kommenttia:

  1. Nyt kyllä tarkenee!
    Varsinkin, kun mittari näyttää +0 astetta.

    VastaaPoista
  2. Olen kans pessy oman neuletakin nukelle sopivaksi... Poikia ja ukkoa nauratti, minua ei...! Olen jo monta vuotta meinannut huovuttaa kintaat, mutta en ole uskaltanut. Siis lähinnä siksi, kun en tiedä, etä miten isot pitää tehdä ja missä asteessa huovuttaa, jotta olisivat mulle sopivat. Sait kyllä hyvät kintaat! Olen ihan kade kade =o)

    VastaaPoista
  3. Se sama on ollut minullakin vähän ongelmana, Hanna, että en ole tiennyt minkä kokoiset ne alkuperäiset, huovutettavat kinttaat sitten pitäisi olla. Tuon novitan ohjeen mukaan ja novitan langan avulla tuli sitten kyllä justiinsa sopivat.

    VastaaPoista